جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۹:۴۲:۳۷

میانگین 6ماهه تولید لایه نفتی پارس جنوبی 19 هزار بشکه در روز شد

باشگاه خبری فراساحل: میانگین تولید نفت از میدان لایه‌ نفتی پارس جنوبی در ٦ ماه نخست امسال به حدود 19 هزار بشکه در روز رسید. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازشرکت ملی نفت، مراحل پایانی راه اندازی سکو و هفت حلقه چاه‌های تولیدی طرح توسعه لایه‌ نفتی پارس جنوبی در سال‌های 1394 و 1395 انجام شده بود که با تکمیل، نصب و راه‌اندازی شناور کوروش در نیمه دوم سال ١٣٩5، تولید اولیه از این میدان مشترک در 2٩ اسفندماه پارسال آغاز شد و در ٦ ماه نخست امسال، میانگین تولید نفت از آن حدود 19 هزار بشکه در روز به ثبت رسید. هنوز آزمایش عملکرد 1٠٠ ساعت تجهیزات، آزمایش 2١ از 28 روز تولید نفت و رفع نواقص سکو و شناور کوروش از شرح کار طرح باقی مانده است که باید توسط پیمانکار انجام و به بهره بردار تحویل شود.

انجام هماهنگی لازم توسط شرکت نفت فلات قاره ایران به عنوان بهره‌بردار طرح به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت تولید و صادرات بموقع نفت‌خام پیش از پر شدن مخزن ذخیره نفت‌خام، تسریع در رفع نواقص شناور کوروش (اف.پی.اس.اُ-FPSO)، آزمایش‌های عملکرد تجهیزات و همچنین استفاده حداکثری از خدمات پشتیبانی، بهره برداری و نیروی کار ایرانی از مواردی است که باید در تکمیل و بهره برداری طرح توسعه لایه‌ نفتی پارس جنوبی توسط شرکت‌های مربوط مورد توجه قرار گیرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل، پارس جنوبی علاوه بر ذخایر بزرگ گازی دارای لایه‌های نفتی نیز است که در گذشته کمتر به آن توجه ‌می‌شد اما دولت یازدهم تلاش کرد با استقرار یک شناور پالایشی در پارس جنوبی، تولید نفت از این میدان را آغاز کند.

در زمانی که ایران از پارس جنوبی هیچ تولید نفتی نداشت، قطر گاهی تا 600 هزار بشکه در روز نیز از این میدان برداشت ‌می‌کرد؛ بنابراین دولت یازدهم، بهره برداری از این میدان را در اولویت کاری خود قرار داد و موفق شد در روزهای پایانی پارسال این طرح را به سرانجام برساند. بر این اساس، نخستین شناور پالایشگاهی خاورمیانه در هفته‌های پایانی سال 1395، وارد خلیج فارس شد و استخراج نفت از لایه نفتی پارس جنوبی در بیست و نهم اسفند گذشته آغاز شد. پس از نصب این شناور پالایشگاهی، نفت موجود در لایه نفتی پارس جنوبی از طریق خط لوله ١٢ اینچی به این شناور وارد و پس از انجام مراحل تصفیه، به نفتکش‌های صادراتی منتقل ‌می‌شود.



  کد خبر : 4634
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :